Az Adelaide-i Egyetem kutatói összegezték a fokhagyma vérnyomáscsökkentő hatásáról szóló eddig megjelent összes tanulmányos közleményt.Mint kiderült – legalábbis az ausztrálok – ma már nem néhány gerezd fokhagymát rágcsálnak el a vacsorához, hanem a gyógyító növény hatóanyagait étrend-kiegészítő tabletták formájában veszik magukhoz. A dózis általában napi 600 és 900 milligramm között van, amely 3,6-5,4 milligramm allicinnek, a friss fokhagyma hatóanyagának felel meg. Az egyesített adatok szerint a fokhagyma fogyasztása átlagosan 5 higanymilliméterrel csökkentette a résztvevők vérnyomását.